Magyarfelvételi feladatgyűjtemény – Hat évfolyamos középiskolába felvételizőknek
Kiadás éve | 2007 |
Szerkesztette | Merényi Hajnalka |
Oldalszám | 256 |
Szerző: | Hódi Gyuláné |
|
|
ISBN | 9789632441313 |
Elérhetőség: | Átmenetileg nem rendelhető |
Leírás
Ne rettenj meg a kihívásoktól!
Gyakorolj önállóan!
Készülj fel alaposan!
És sikerrel veszed az akadályokat…
Manapság a középiskolai továbbtanuláshoz elengedhetetlen, hogy a diákok központi írásbeli felvételi vizsgát tegyenek. A magyar és a matematika felvételi vizsga sikere nagyban befolyásolja a 12–14 éves kisdiákok jövőjét. A felvételire való alapos, akár önálló felkészülésben nyújt nagy segítséget a középiskolai tanárok által írt, illetve ellenőrzött, kipróbált kötet.
A gyakorlókönyv azoknak az általános iskolásoknak kíván gyakorlási lehetőséget nyújtani, akik hat évfolyamos gimnáziumban szeretnék folytatni tanulmányaikat, s ekképpen meg kell írniuk a ma már kötelező központi felvételit. A kötet önálló felkészülésre is alkalmas, de a csoportos felkészítő foglalkozások keretei között is jól használható.
A könyv tizenkét felvételi típusú feladatlapot tartalmaz. A megoldási kulcs kijelöli a továbbhaladás irányát: tájékoztatást ad arról, hogy a tananyag mely részei igényelnek további gyakorlást, és hogy a kiegészítő gyakorlatok melyik fejezete ad módot erre.
A kiegészítő gyakorlatok sok helyesírási feladatot is magukban foglalnak. Ezek megoldási kulcsában megtalálható az is, hogy A magyar helyesírás szabályai című könyv (Akadémiai Kiadó, 11. kiadás) melyik fejezetében olvasható az adott helyesírási szabály.
A gyakorlatok és a feladatok összeállításában az eddigi központi felvételi feladatsorokat és az alaptantervben kijelölt tananyagot vettük figyelembe. így a feladatok megoldásával bármelyik tankönyv használója próbára teheti a felkészültségét és készségeit, illetve a gyakorlatok elvégzésével mélyítheti, rendszerezheti ismereteit.
Dr. Hódi Gyuláné, Ági néni több évtizedes tanári és tankönyvszerzői tapasztalatokat mondhat magáénak. Magyar nyelvet és irodalmat tanított vidéken és a fővárosban, hatosztályos és négyosztályos középiskolákban egyaránt. Munkája során egyformán feladatának tekintette az értő és érző olvasás készségének kialakítását és fejlesztését, valamint az anyanyelv kulturált, jó színvonalú használatának igényét. Meggyőződéssel vallja, hogy a nyelv a gondolataink öltözéke. Hogy ennek az öltözéknek mindig átgondoltnak, rendezettnek, az alkalomhoz és a személyiségünkhöz illőnek kell lennie. És hogy – mint sok minden mást – ezt is gyermekkorban kell elkezdeni.