Kompozíció (2., átdolgozott kiadás) (A fotográfia alapjai)
Kiadás éve | 2014 |
Fordította | Baki Ádám |
Szerkesztette | Schmal Alexandra |
Méret | 160 x 230 mm |
Kötés típusa | puhatáblás, ragasztott |
Oldalszám | 176 |
Szerző: | David Präkel |
|
|
ISBN | 9789632444895 |
Elérhetőség: | Átmenetileg nem rendelhető |
Leírás
A fotográfia alapjai című könyvsorozat első kötete, a Kompozíció, a fényképezés egyik legfontosabb témakörébe vezeti be az olvasókat. A könyv hasznos ismeretekkel szolgál a technikai és esztétikai kérdésekben eligazodni kívánó amatőr fotósoknak csakúgy, mint a fotográfia, a design és a vizuális művészetek iránt érdeklődőknek.
A sikeres kép mindig jól megkomponált. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a jó képek készítésének kulcsa – a megvilágítás mellett – a tökéletes kompozíció. Alkalmazhatunk bármilyen technikai bravúrt, nem lesz érdekes a kép, ha a rajta lévő formák elrendezése kívánnivalót hagy maga után. De mi teszi érdekessé a kompozíciót? Be kell tartanunk a szabályokat, vagy éppen meg kell őket szegnünk? A kötet hat fejezete sorra veszi mindazokat a témákat, amelyeket egy fotósnak ismernie kell kompozíciós érzékének továbbfejlesztéséhez: a kompozíció alapvető kérdéseit, a formai elemeket, a térbeliség és az idő érzékeltetését, a gyakorlatban alkalmazható „szabályokat”. Emellett kitér arra is, hogy a könyvben bemutatott ötletek hogyan segíthetnek eredeti és figyelemfelkeltő képek készítésében. A kötetet természetesen számos kép illusztrálja, amelyek nemcsak bemutatják a szóban forgó témákat, hanem inspirációt is meríthet belőlük az olvasó. Jó kísérletezést!
A könyvben a következő művészek munkái láthatók: Claire Martin, Claudia Rogge, Henri Cartier-Bresson, Dorothea Lange, Martin Parr, Marc Riboud, David Hockney, Duane Michals, Harry Callahan és sokan mások.
A könyvben szereplő témák:
A kompozíció alapszabályai, beleértve a nézőpont, a perspektíva és a méretarány kérdését; a formai elemek (pontok, vonalak, alakzatok, formák, textúrák, mintázatok, tónusok és színek); a tér érzékeltetése a kompozíció kerete, az egyensúly és a térbeliség segítségével; az idő múlásának érzékeltetése, ritka pillanatok elkapása, a „döntő” pillanat és a képsorozatok; a kompozíció alkalmazása tájképeken, csendéleteken, portrékon, dokumentarista fotóknál, aktfotókon, sport-, művészi- és reklámfotókon; s végül a saját stílus keresése, valamint a digitális fényképezéssel kapcsolatos speciális tudnivalók.
David Präkel fotóművész, tanár és író
Az Észak-Angliában nevelkedett David Präkel kilencévesen kapta első fényképezőgépét. A fotózás azóta is fontos szerepet játszik az életében. Sikeres és változatos karriert futott be újságíróként és szerkesztőként, kiadói tanácsadóként, zenei szakértőként és újabban tanárként. Rutinos előadó – a kilencvenes években egy évig az Egyesült Államokban tanított fényképészetet esti és ifjúsági foglalkozásokon. Miután visszatért az Egyesült Királyságba, számtalan helyen oktatott, és dolgozott a middlesexi Kodak oktatóközpontban is. Jelenleg saját fotóstanfolyamokat tart Northumberlandben, mellette részidőben oktat a Cumbria Institute of the Arts fotós szakán.
KRITIKÁK, INTERJÚK
Kritikák, interjúk |