A Scolarról, a Scolartól: Mi volt az elmúlt év legnagyobb könyvszakmai ötlete? Az Új Könyvpiac hírei között.
![A Scolarról, a Scolartól: Mi volt az elmúlt év legnagyobb könyvszakmai ötlete? Az Új Könyvpiac hírei között.](https://scolar.cdn.shoprenter.hu/custom/scolar/image/cache/w300h200/hirekhezkepek/scolar.jpg.webp?lastmod=0.1709289445)
Pomázi Gyöngyi igazgató (Akadémiai Kiadó)...A magyar könyvpiac előremutató kezdeményezései a könyvszakmai érdekképviselet és párbeszéd a különböző érdekcsoportok között. Nagyon sok kitűnő ötlet, színesség jellemezte az elmúlt évet felvillanás szerűen: a Typotex remekbeszabott hírlevelei, az Európa kreatív borítói, a Geopen könyves széke a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon és a frankfurtin, a Scolar borítói és Facebook oldala, a Vince Kiadó művészeti kalauzai, a Kossuth izgalmas kiadványai, az Akadémiai Padlókönyve, új marketingeszközök (trailerek, közösségi média)...
Sugár S. András igazgató (Scolar Kiadó): Szerintem a Libri és kiadóinak decemberi 2+1 akciója a saját könyveikre, beleértve a percekkel korábban piacra vitt bestsellereket is (pl. Kálmán Olga). Ezzel nem csak a boltjaik első harmadát foglalták le, hanem tömeges kiszorítást is elértek, úgy, hogy nem három könyvet (esetleg 3 kiadótól) vásárolt a vevő, hanem brutálisan a kibővült csoporton belülre lejtették a pályát. Jelentős kínálat, jelentős kedvezmény, jelentős felületen, a főszezonban: szerintem jelentős piaci sikerrel.
(A múlt év végén, sokkal kisebb volumenben és nem top könyvekkel hasonló már volt, de az nem volt ilyen látványos. Ez szokás volt korábban is a Libriben, az Ulpius Könyvkiadóval, de csak novemberben. Természetesen itt nagy különbség a két külön jogi személy)
Tovább a cikkhez